HoReCa od kuchni

  • 4 Cafe Bar

5 wskazówek, jak przygotować restaurację do ponownego otwarcia

Opublikowano 29/04/2021

Sytuacja w czasie pandemii jest bardzo dynamiczna, dlatego ważne jest żeby być przygotowanym na zmiany. Aby pomóc Ci przenieść restaurację do następnej fazy, wybraliśmy pięć najważniejszych wskazówek, jak pozostać w biznesie na dłużej i przygotować się na ponowne otwarcie po poluzowaniu obostrzeń i zniesieniu lockdown’u.

Jak powinny działać restauracje po ponownym otwarciu?

 

1. Maksymalnie wykorzystaj dostawę i sprzedaż jedzenia na wynos

 Restaurant Delivery

Bezkontaktowa dostawa i jedzenie na wynos stały się nową normą. Jednym z trendów, który zauważyliśmy, są większe rodzinne posiłki / catering, które przynoszą korzyści zarówno restauracji, jak i jej gościom. Proponując ofertę składającą się z wielu (czasem już częściowo przygotowanych) posiłków, które mogą wytrzymać w lodówce dłużej, oszczędzasz na opakowaniu, unikasz kosztów dodatkowej dostawy i / lub prowizji dla serwisów do zamawiania jedzenia oraz generujesz przychody z wielu posiłków zamiast jednego lub dwóch. W międzyczasie rodzina lub para otrzymują posiłki na kilka dni. Dodatkowo goście dostosowują się do nowego stylu życia, a po tym wszystkim pewne przyzwyczajenia pozostaną. Kiedy ponownie otworzysz lokal dla gości, nie rezygnuj z wdrożonej opcji zamawiania z dostawą i na wynos - ludzie nadal będą tego potrzebować. Pandemia zmieni całą dynamikę branży restauracyjnej. Pamiętaj, potrzeba tylko 30 dni, aby wytworzyć nawyk, a z dostawami żyjemy już cały rok. W gospodarce po koronawirusie ilość produktów na wynos może być znacznie większa niż do tej pory.

 

2. Kontynuuj promowanie kart podarunkowych

 

Closed

Dochody z kart podarunkowych pomogą Ci teraz utrzymać się na powierzchni z gotówką bez konieczności dostarczania czegoś w zamian, dopóki sytuacja po koronawirusie nie zacznie się poprawiać. Aby sprzedać więcej kart podarunkowych, przeanalizuj promocje, które prowadziłeś do tej pory, zaoferuj te najchętniej wybierane ponownie i koniecznie komunikuj to poprzez media społecznościowe. W przypadku niektórych restauracji karty podarunkowe były ostatnią deską ratunku w najgorszych czasach 2020 roku.

 

3. Buduj i utrzymuj relacje ze swoimi gośćmi

 

Phone Photo

Zamknięta restauracja nie oznacza, że nie można się komunikować z gośćmi. Można, a nawet trzeba! To ważne podczas lockdown'u, a po ponownym otwarciu restauracji może mieć kluczowe znaczenie - goście, z którymi utrzymywałeś kontakt, chętniej i szybciej Cię odwiedzą. Jeśli nie komunikujesz się ze swoimi gośćmi i nie mówisz im, co się dzieje, myślą, że zamknąłeś się na dobre. Zadbaj o to, aby Twoje treści były lekkie i zabawne, aby goście byli podekscytowani powrotem po koronawirusie. Udostępniaj filmy w swoich mediach społecznościowych, ucząc umiejętności korzystania z noża podczas krojenia, podstawowych przepisów lub pokazując nowy przepis, który opracowujesz. Promuj te treści również wśród subskrybentów newslettera, aby mieć więcej odbiorców. Media społecznościowe są również doskonałym narzędziem komunikacji dla restauracji, które przestawiły się na modele wyłącznie na wynos i / lub dostawy. Wszystko szybko się zmienia, więc aktualizuj swoje menu, opcje zamawiania, procedury zachowania dystansu i reżimu sanitarnego i przypominaj o tym gościom.

 

4. Otwórz ponownie swoją restaurację we własnym tempie

 

Chefs Kitchen

Kiedy rząd mówi, że otwiera gastronomię, nie oznacza to, że natychmiast wrócisz do wyników finansowych sprzed COVID. Początkowe ograniczone obłożenie oznacza mniejsze przychody, nie rezygnuj więc z oferty na dowóz i na wynos, także z myślą o tych gościach, którzy nadal będą obawiać się bliskiego kontaktu. Pamiętaj przede wszystkim o bezpieczeństwie!

 

5. Szukaj okazji

 

Waiter Smiling

Zastanów się co możesz zrobić z tego co powinieneś był zrobić wcześniej? Jedną z najważniejszych rzeczy jest kontrolowanie kosztów. Zaktualizuj swoje menu i oceń zestawienie zysków i strat. Skorzystaj z okazji teraz, gdy biznes jest powolny i masz mniej zapasów, aby dowiedzieć się, jak lepiej zarządzać kosztami produktów, ulepszyć menu i zwiększyć marże. Wykorzystaj dane ze swojego systemu POS, żeby przeanalizować wcześniejsze trendy w menu, zidentyfikować najlepiej sprzedające się dania i te, które są kosztowne i czasochłonne, a nie przynoszą oczekiwanych zysków. Zaktualizuj swoje metody rekrutacji i szkolenia. Wiele osób jest obecnie bezrobotnych, a kiedy restauracje ponownie się otworzą, będą szukali pracy. Zatrudnij odpowiednich ludzi już teraz i wyszkol ich najlepiej jak potrafisz, a zwiększysz swoje obroty, oszczędzając pieniądze na dłuższą metę.

   

Ważne jest, aby zrozumieć, że chociaż ta pandemia minie, a biznes się ożywi, sytuacja niekoniecznie wróci do normy. Zaletą kryzysu jest to, że eliminuje nieefektywne rozwiązania i wzmacnia te biznesy, które potrafią szybko się uczyć i adaptować do zmian. Kryzys zmieni sposób prowadzenia biznesu, a inteligentne firmy będą działać mądrzej. Wszystko się zmieniło, więc musimy chcieć zmienić nasz sposób myślenia i zaakceptować fakt, że czeka nas nowa rzeczywistość.