
Trendy jedzeniowe z 2020, które zostały z nami na dłużej
Zapisz się do newslettera AvikoWygląda na to, że wiele trendów jedzeniowych, które obserwowaliśmy w 2020 roku, zostanie z nami na dłużej. Nadal odczuwamy wpływ COVID-19, większość konsumentów pracuje teraz w domach - wykonując pracę zdalną, oprócz tego ogólnie więcej czasu spędzamy w zamknięciu. To powoduje, że zmiany w podejściu do jedzenia, które wywołała lub przyspieszyła pandemia, wciąż są widoczne i raczej będą się umacniać niż zanikać. Oto kilka najważniejszych trendów.
Żywność pochodzenia roślinnego

Bardziej dbamy o nasze zdrowie. Żywność pochodzenia roślinnego zyskuje na popularności. Coraz więcej osób poszukuje białka ze źródeł roślinnych. Stale rośnie populacja fleksitarian, wegetarian i wegan. Ci, którzy nie są w pełni oddani żadnemu z powyższych nurtów żywieniowych, po prostu chcą zjeść coś innego niż mięso. Ponieważ dania wegańskie czy wegetariańskie są równie smaczne i zdrowe - dlaczego nie zmienić nawyków żywieniowych? Restauracje muszą odpowiedzieć na tę potrzebę - wprowadzić roślinne opcje do menu. Na rynku pojawia się coraz więcej roślinnych odpowiedników mięsa, a niektórzy trendsetterzy przewidują, że pojawi się takie innowacyjne rozwiązanie jak roślinna "ryba" - byłoby to niezwykle interesujące!
Śniadanie

Nasz codzienny styl życia bardzo się zmienił - spędzamy teraz dużo czasu w domu. Dzień zawsze zaczynamy od śniadania. Ale czy musi ono być codziennie takie samo? Restauracje muszą na nowo podejść do tego posiłku - wystarczy poszukać inspiracji na Instagramie, żeby przekonać się, jak atrakcyjne i różnorodne może być śniadanie. Wyróżnij się na tle konkurencji za pomocą oferty śniadaniowej. Dobrze jest mieć również opcję na wynos i na dowóz. Śniadanie może też być w całodziennym menu - wiele osób lubi jeść ten posiłek nie tylko rano. Zalecamy jak najszybsze stworzenie wyjątkowej oferty śniadaniowej! Możesz skorzystać z gotowych inspiracji. Aviko już wypracowało ofertę śniadaniową dostosowaną do trendów ->Śniadanie przez cały dzień
Opakowania ekologiczne

Może się to wydawać mało prawdopodobne, patrząc na wszystkie opakowania jednorazowego użytku, które zużyliśmy podczas pandemii, ale idą ogromnie zmiany. Unia Europejska postanowiła walczyć z rosnącą ilością odpadów z plastiku. W lipcu 2021 r. weszła w życie tzw. dyrektywa plastikowa SUP w sprawie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku. Dotyczy ona zakazu stosowania dziesięciu produktów jednorazowego użytku, których alternatywy są bezpieczniejsze dla środowiska. Branżę opakowaniową czeka w tym roku rewolucja. Pytanie jednak, czy te zmiany rzeczywiście wpłyną na poprawę stanu środowiska?
Kiszonki

Ten trend rozpoczął się w 2020 roku i zyskuje na popularności. Spodziewaj się, że klienci zaczną szukać w Twoim menu takich dodatków, jak kimchi, ogórki kiszone, piklowana czerwona cebula, rzepa, rzodkiewki i nie tylko.
Fast food

Comfort food stało się bardzo popularne w pandemii, nic więc dziwnego, że w popularnych restauracjach typu fast food pojawiły ogromne kolejki i wzrost zamówień na wynos i z dowozem. Ma to sens, ponieważ jest to oferta niedroga, wygodna, ale również przypominająca nam o bardziej beztroskich czasach, kiedy wychodziliśmy na miasto jeść i spotykać się ze znajomymi.
Jedzenie z dostawą

Segment dostaw jedzenia rósł już przed pandemią, a sytuacja związana z Covid-19 tylko wzmocniła ten trend. Była to jedyna możliwość sprzedaży posiłków z restauracji w wielu krajach w okresie lockdown’u. Ten trend nie zniknie po pandemii. Dlaczego? Ludzie przyzwyczajają się do zamawiania wielu rzeczy z dostawą do domu - nie tylko posiłków. Jesteśmy przekonani, że dostawa pozostanie z nami jako element nowej rzeczywistości po Covid-19. Wiele restauracji zdążyło dostosować ofertę pod kątem dowozów - inne menu, produkt zachowujący wysoką jakość i czas dostawy. Wdrożono nowe rozwiązania produktowe i opakowaniowe. I na tym na pewno się nie skończy.
Jeśli chcesz być na bieżąco z nowinkami ze świata gastronomii, otrzymywać wiedzę przydatną w prowadzeniu lokalu gastronomicznego i informacje o nowych produktach i konceptach w Aviko, ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA, korzystając z formularza poniżej.