W okresie przedświątecznym coraz chętniej spędzamy czas poza domem w gronie rodziny i przyjaciół. Dla ambitnych i przedsiębiorczych restauratorów to idealny moment na zwiększenie przychodu.
Czytaj więcejŚwiąteczny nastrój w miastach coraz mocniej czuć za sprawą bożonarodzeniowych jarmarków, które z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością w Polsce. Na miejscu będzie można podziwiać świąteczne ozdoby, kupić oryginalne upominki, a także skosztować pysznych, rozgrzewających przysmaków.
Czytaj więcejNadchodzi Halloween – święto, które w ostatnich latach cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Ciężko jest określić, kto jest bardziej podekscytowany zbliżającą się “nocą strachów” – dzieci, które nie mogą się już doczekać zabawy w „cukierek albo psikus”, czy właściciele lokali gastronomicznych, którzy liczą na większy ruch i dodatkowe zyski?
Czytaj więcejCoraz szybszy styl życia w miastach przełożył się na zmiany w naszych nawykach żywieniowych – tradycyjne posiłki coraz częściej zastępujemy małymi przekąskami, którymi można podzielić się z bliskimi. Obserwujemy również, że konsumpcja dań opartych o warzywa jest większa niż kiedykolwiek.
Czytaj więcejWraz z popularnością diet bazujących na składnikach roślinnych, wzrasta zapotrzebowanie na produkty wegańskie i wegetariańskie. Według Fitt Insider do końca 2020 rynek wegański i wegetariański osiągnie wartość 5 miliardów dolarów. W Europie pojawiają się restauracje oferujące bogaty wybór dań bezmięsnych i wygląda na to, że trend zagościł u nas na dobre. Dla właścicieli lokali gastronomicznych to szansa na zbudowanie jeszcze mocniejszych relacji z gośćmi. Biorąc pod uwagę fakt, iż 70 % światowej populacji eliminuje lub ogranicza dania mięsne ze swojej diety, kluczowym dla restauratorów wydaje się dodanie opcji bezmięsnych do menu.
Czytaj więcejFood truck’i na dobre zagościły w sektorze gastronomicznym. Konsumenci żyjący w ciągłym biegu coraz częściej poszukują wygodnych, przystępnych cenowo, ale także jakościowych opcji jedzenia poza domem, a to napędza wzrost formatu, jakim jest street food. Nadchodzi lato, czyli doskonała pora dla food truck’ów. Wykorzystaj to maksymalnie!
Czytaj więcejJedzenie śniadań na mieście przestało być trendem – teraz to już styl życia, będący efektem urbanizacji. Konsumenci coraz częściej są w biegu i dlatego stopniowo zaczynają zmieniać swoje nawyki żywieniowe, w tym również te dotyczące śniadań. Coraz więcej osób jada pierwszy posiłek poza domem, niezależnie od pory dnia. Całodniowe śniadanie stało się rzeczywistością – nie jest już tylko posiłkiem spożywanym rano. Nowe preferencje to sygnał dla właścicieli lokali gastronomicznych, by odświeżyć menu.
Czytaj więcejAvikoPRO – mobilna aplikacja od Aviko – może dostarczyć wielu inspiracji dla Twojej kuchni. O każdej porze i w dowolnym miejscu masz łatwy dostęp do portfolio produktów Aviko oraz inspirujących przepisów, a w razie jakichkolwiek pytań, w szybki sposób znajdziesz kontakt do zespołu sprzedażowego. I co bardzo ważne – dzięki AvikoPRO jesteś na bieżąco z rynkowymi trendami i nowinkami.
Czytaj więcejBataty mają w kuchni podobne zastosowania jak zwykłe ziemniaki, jednak dostarczają znacznie więcej korzyści niż ich popularni krewniacy. To powoduje, że zainteresowanie tym pomarańczowym warzywem rośnie. Spożywanie batatów wpływa na wzmocnienie systemu odpornościowego, obniżenie poziomu cholesterolu, a dzięki beta karotenowi i sterolom roślinnym słodkie ziemniaki przyczyniają się do obniżenia ryzyka zachorowania na raka.
Czytaj więcejNadchodzą Święta Bożego Narodzenia a to oznacza, że czas najwyższy pomyśleć i zaplanować świąteczne menu na nadchodzące spotkania rodzinne, firmowe, bale noworoczne, itd. Dla lokali gastronomicznych tak duże przedsięwzięcia są nie lada wyzwaniem, szczególnie gdy przestrzeń w kuchni jest mała, a czas na przygotowanie dań ograniczony.
Czytaj więcejTrend wege wciąż przybiera na sile i wszystko wskazuje na to, że boom na produkty wegańskie w dużym stopniu przełoży się na wzrost rynku gastronomicznego w roku 2019. Trend ten napędzany jest głównie przez ludzi młodych, którzy starają się odżywiać w sposób świadomy i bardziej zbilansowany. Wzrost świadomości zauważyli już producenci, w tym również Aviko.
Czytaj więcejChurros są jedną z najpopularniejszych przekąsek śniadaniowych w Hiszpanii. Ciężko jest znaleźć oryginalny przepis, ponieważ istnieje wiele różnych receptur. Niektórzy dodają jajka, aromat waniliowy, cukier waniliowy lub podobne „dodatki”, podczas gdy tradycyjne ciasto robi się jedynie z wody, mąki, soli i odrobiny oliwy z oliwek. Wystarczy zmieszać składniki i ugniatać aż do uzyskania jednolitej masy, następnie uformować – najprościej tradycyjnym urządzeniem do robienia churros.
Czytaj więcejPocząwszy od lipca 2018 r. Aviko redukuje użycie oleju palmowego poprzez zastępowanie go 100% olejem słonecznikowym we wszystkich frytkach Premium dla gastronomii. Decyzja o przejściu na produkcję z wykorzystaniem 100% oleju słonecznikowego wynika z analizy zachowań konsumentów, którzy postrzegają obecnie wybory żywieniowe jako nieodłączny element stylu życia: zdrowie i witalność są istotnymi czynnikami motywującymi. W Aviko chcemy zdrowszy wybór uczynić standardem w dynamicznie rozwijającej się linii frytek Premium dla gastronomii.
Czytaj więcejMillenialsi stanowią obecnie najsilniejsza siłę nabywczą na świecie - Millenialsi zmieniają rynek! Dlatego niezwykle istotne jest zrozumienie ich stylu życia i potrzeb, oraz czym tak naprawdę różnią się od swoich rodziców. Przyjrzyjmy się bliżej ich nawykom żywieniowym.
Czytaj więcejSpędzanie czasu z przyjaciółmi w restauracjach wciąż jest jednym z najgorętszych trendów w świecie gastronomii. Odwiedzamy przeróżne lokale nie dlatego, że jesteśmy głodni, lecz uwielbiamy spędzać czas z rodziną, przyjaciółmi, kolegami i koleżankami z pracy. Niewielkie przekąski w formie wspólnych posiłków stają się coraz bardziej popularne.
Czytaj więcej