HoReCa od kuchni

  • 1 Food Trends

Trendy jedzeniowe 2020, które zostały z nami także w tym roku

Opublikowano 10/05/2021

Wygląda na to, że wiele trendów jedzeniowych, które obserwowaliśmy w 2020 roku, zostanie z nami na dłużej. Nadal odczuwamy wpływ COVID-19, większość konsumentów pracuje teraz w domach - wykonując pracę zdalną, oprócz tego ogólnie więcej czasu spędzamy w zamknięciu. To powoduje, że zmiany w podejściu do jedzenia, które wywołała lub przyspieszyła pandemia, wciąż są widoczne i raczej będą się umacniać niż zanikać. Oto kilka najważniejszych trendów.

Żywność pochodzenia roślinnego

1 Plant Based Food

Dbamy o nasze zdrowie - zwłaszcza w czasie pandemii. W 2021 r. żywność pochodzenia roślinnego nadal zyskuje na popularności. Coraz więcej osób poszukuje białka ze źródeł roślinnych. Stale rośnie populacja fleksitarian, wegetarian czy wegan. Ci, którzy nie są w pełni oddani żadnemu z powyższych nurtów żywieniowych, po prostu chcą zjeść coś innego niż mięso. Ponieważ dania wegańskie czy wegetariańskie są równie smaczne i zdrowe - dlaczego nie zmienić nawyków żywieniowych? Restauracje muszą odpowiedzieć na tę potrzebę - wprowadzić roślinne opcje do menu. Na rynku pojawia się coraz więcej roślinnych odpowiedników mięsa, a niektórzy trendsetterzy przewidują, że pojawi się takie innowacyjne rozwiązanie jak roślinna "ryba" - byłoby to niezwykle interesujące!

Śniadanie

2 Breakfast

Nasz codzienny styl życia bardzo się zmienił - spędzamy teraz dużo czasu w domu. Dzień zawsze zaczynamy od śniadania. Ale czy musi ono być codziennie takie samo? Restauracje muszą na nowo podejść do tego posiłku - wystarczy poszukać inspiracji na Instagramie, żeby przekonać się, jak atrakcyjne i różnorodne może być śniadanie. Wyróżnij się na tle konkurencji za pomocą oferty śniadaniowej. Dobrze jest mieć również opcję na wynos i na dowóz. Śniadanie może też być w całodziennym menu - wiele osób lubi jeść ten posiłek nie tylko rano. Zalecamy jak najszybsze stworzenie wyjątkowej oferty śniadaniowej! Możesz skorzystać z gotowych inspiracji. Aviko już wypracowało ofertę śniadaniową dostosowaną do trendów. Bądź na bieżąco, aby dowiedzieć się więcej!

Opakowania ekologiczne

4 Packaging

Może się to wydawać mało prawdopodobne, patrząc na te wszystkie opakowania jednorazowego użytku, które zużyliśmy podczas pandemii, ale 2021 rok niesie ze sobą ogromnie zmiany. Unia Europejska postanowiła walczyć z rosnącą ilością odpadów z tworzyw sztucznych. W lipcu 2021 r. wchodzi w życie tzw. dyrektywa plastikowa SUP w sprawie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku. Dotyczy ona zakazu stosowania dziesięciu produktów jednorazowego użytku, których alternatywy są bezpieczniejsze dla środowiska. Branżę opakowaniową czeka w tym roku rewolucja. Pytanie jednak, czy te zmiany rzeczywiście wpłyną na poprawę stanu środowiska?

Kiszonki

5 Fermenting

Ten trend rozpoczął się w 2020 roku i dopiero w tym roku będzie zyskiwał na popularności. Spodziewaj się, że klienci zaczną szukać w Twoim menu takich dodatków, jak kimchi, ogórków kiszonych, czerwonej cebuli piklowanej, rzepy, rzodkiewki i nie tylko.

Fast food

6 Fast Food

Jak już wspomnieliśmy, comfort food stało się bardzo popularne w pandemii, nic więc dziwnego, że w popularnych restauracjach typu fast food pojawiły ogromne kolejki i wzrost zamówień na wynos i z dowozem. Ma to sens, ponieważ jest to oferta niedroga, wygodna, ale również przypominająca nam o bardziej beztroskich czasach, kiedy wychodziliśmy na miasto jeść i spotykać się ze znajomymi.

Dostawa 

7 Delivery

Segment dostaw jedzenia rósł już przed pandemią, a sytuacja związana z Covid-19 tylko wzmocniła ten trend. Była to jedyna możliwość sprzedaży posiłków z restauracji w wielu krajach w okresie lockdownu. Co więcej, ten trend nie zniknie po pandemii. Dlaczego? Ludzie przyzwyczajają się do zamawiania wielu rzeczy z dostawą do domu - nie tylko posiłków. Jesteśmy przekonani, że dostawa pozostanie z nami jako element nowej rzeczywistości po Covid-19. Wiele restauracji zdążyło dostosować ofertę pod kątem dowozów - inne menu, produkt zachowujący wysoką jakość i czas dostawy. Wdrożono nowe rozwiązania produktowe i opakowaniowe. I na tym na pewno się nie skończy.