HoReCa od kuchni

WYBIERZ STREFĘ x

churros 2

Świąteczny nastrój w miastach coraz mocniej czuć za sprawą bożonarodzeniowych jarmarków, które z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością w Polsce. Na miejscu będzie można podziwiać świąteczne ozdoby, kupić oryginalne upominki, a także skosztować pysznych, rozgrzewających przysmaków.

Czytaj więcej
Aviko Gratin For Delivery Chilled Basic Gratin With Vegetables 1 Liggend

W okresie przedświątecznym coraz chętniej spędzamy czas poza domem w gronie rodziny i przyjaciół. Dla ambitnych i przedsiębiorczych restauratorów to idealny moment na zwiększenie przychodu.

Czytaj więcej
Go Vegan

Dieta bezmięsna zyskuje na popularności od lat, ale prawdziwych skrzydeł dodały jej realia pandemii. Czym różnią się od siebie diety wegetariańska, wegańska i flexitarianizm, i jak dobrać dla siebie najlepszą opcję?

Czytaj więcej
App2

Przyciągną gości i załogę, zrobią listę zakupów i inwentaryzację produktów na barze. W świecie po pandemii – restauratorów, menedżerów i kucharzy wspierają cyfrowe narzędzia.

Czytaj więcej
Dark

Jest restauracja, w której nie można jeść. Czasem ukrywa się w magazynach na obrzeżach dzielnic, czasem w mało atrakcyjnych, niepozornych budynkach. Nie wiesz, że ją mijasz, bo nie ma wywieszonego logo ani kredowej tablicy z menu na chodniku. Na lunch poda ci vege sushi niemalże pod laptop, wieczorem zostawi pizzę na wycieraczce. To dark kitchen, najgorętsza obecnie – i najbardziej opłacalna – propozycja w gastrobiznesie.

Czytaj więcej
Outdoor

Stolik pod chmurką i na końcu świata

Opublikowano 2021-09-27

Obostrzenia w obsłudze gości wewnątrz lokali wyzwoliły nową jakość w gastronomii. Trwa prawdziwy boom na tarasy i ogródki, a restauratorzy na całym świecie prześcigają się w oferowaniu nowych doświadczeń opartych na jedzeniu na powietrzu.

Czytaj więcej
Cafe

Nie wystarczy otworzyć restauracji, żeby generować zyski. Wielka pasja do gotowania to także za mało. Restauracja to biznes – należy go prowadzić efektywnie, rekrutować i szkolić pracowników oraz dostarczać gościom pozytywne doświadczenia na każdym etapie ich kontaktu z lokalem. Praca w branży gastronomicznej, bez względu na to, czy jest się kierownikiem, szefem kuchni czy kelnerem, polega na jak najlepszym obsługiwaniu gości. Pytanie, jak budować pozytywne doświadczenia gości i sprawiać, żeby wracali? Czy perfekcyjne menu ma tu kluczowe znaczenie?

Czytaj więcej
Chef

Sytuacja na rynku pracy w branży HoReCa, jeśli chodzi o liczbę chętnych do pracy, coraz bardziej się pogarsza. Nawet podnoszenie stawek już nie pomaga, ludzie nie decydują się na pracę w gastronomii. Problemu ze znalezieniem personelu, który nasila się od czasu lock down’u, nie zniwelował nawet sezon letni, przeciwnie, jest jeszcze gorzej. Brakuje wszystkich – pomocników kuchennych, kucharzy, kelnerów.

Czytaj więcej
Chef2

Trendy nie zawsze są wyrocznią, niektóre znikają tak szybko, jak się pojawiają. Natomiast te, które powstały podczas pandemii, z pewnością zostaną z nami na dłużej. Transformacja dla sektora HoReCa nie jest nowością, ta branża stale się zmienia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Jednak rok 2020 był rokiem, w którym stare schematy straciły sens, a umiejętność zarządzania kryzysowego i szybkiego reagowania na zmiany nigdy nie była tak przydatna. W tym artykule przyjrzymy się tym trendom w gastronomii, które mogą zdecydowanie odmienić oblicze branży Horeca.

Czytaj więcej
Neon Beer

Od kilku lat obserwujemy, jak coraz więcej lokali gastronomicznych buduje swoją ofertę wokół własnej produkcji żywności i napojów. Jednym z powodów wzrostu popularności kraftowej produkcji jest rosnąca świadomość społeczeństwa w kwestii produktów naturalnych i ekologicznych. Piwa rzemieślnicze, bo o nich mowa w tym artykule, często cechują się niską zawartością kalorii i alkoholu, a jednocześnie mają wyrazisty smak. Ten trend podkręca fakt, że coraz bardziej cenimy produkty spersonalizowane, tworzone lokalnie od podstaw, unikalne. Taki element pomaga restauracji wyróżnić się na rynku, dodać kropkę nad ‘i’ w swojej ofercie.

Czytaj więcej
Aviko Supercrunch Skinny Skinon Fries Loaded Kimchi Fries 1 Liggend

Jak świętować Dzień Frytek?

Opublikowano 2021-07-13

Frytki to przekąska uwielbiana na całym świecie, a Dzień Frytek to oczywiście celebracja w Aviko. Chrupiące na zewnątrz i puszyste w środku, smakują doskonale nawet bez dodatków, wystarczy odrobina soli.

Czytaj więcej
Menu 1

Koniec z wykwintnymi opisami! Prosię na pierzynce z ziemniaczków jest passé. Teraz opis dania ma być jasnym, czytelnym i uczciwym komunikatem. Przez ponad rok trwania pandemii goście restauracji przyzwyczaili się do szybkiego zamawiania online. Gdy już wyszli z domu stęsknieni za normalnością, chcą etap wyboru dania maksymalnie skrócić, by swobodnie przejść do rozmów z przyjaciółmi. Na istotność pozbawionego zadęcia opisu menu w czasach postpandemicznych zwraca uwagę Aaron Allen, jeden z najczęściej cytowanych i najbardziej uznanych ekspertów branży na świecie. Na swoim blogu, na stronie aaronallen.com, radzi restauratorom, żeby przyjrzeli się, czy wszystkie pozycje menu są łatwe do wymówienia i czy goście, zamawiając je, będą się czuli komfortowo. Zaleca również sprawdzenie, jak nowe menu wpłynie na pakowanie, dostawę, samodzielne zamawianie, jazdę samochodem lub zamówienia online.

Czytaj więcej
Aviko Scoopers With 2 Dips 1 Liggend

Grip'n Dip - nowy produkt w asortymencie Aviko, który wniesie wiele korzyści do menu w Twojej restauracji. Specjalne frytki w kształcie litery U z wyjątkowo chrupiącą otoczką zapewniają wyjątkowe doznania kulinarne i są wprost stworzone do podawania z przeróżnymi sosami! Niezależnie od tego, czy zaserwujesz je na miejscu, czy z dostawą/na wynos, ten produkt zaprezentuje się doskonale.

Czytaj więcej
1 Street Food Sides

Segment street food jest coraz popularniejszy i przed pandemią rósł w tempie szybszym niż cały rynek fast food (9,1% w 2019 r.). Najczęściej kojarzony z food truckami, nie zamyka się jednak tylko w tej formie, bo „uliczne jedzenie” to także restauracyjne ogródki i stoiska z porcjami na wynos funkcjonujące samodzielnie lub jako dodatkowy element klasycznej restauracji. Obserwując dynamiczny rozwój street food’u, wzbogaciliśmy nasze portfolio o kilka nowych przekąsek inspirowanych smakami kuchni z różnych części świata.

Czytaj więcej