HoReCa od kuchni

WYBIERZ STREFĘ x

Personalisation Header

Personalizacja to obecnie słowo klucz. Ogólne, masowe podejście do klientów już się nie sprawdza. Chodzi o to, żeby każdy z nich poczuł, że firma czy marka, z którą wchodzi w interakcję, rozumie jego potrzeby i problemy. Aby wzmocnić pozytywne doświadczenie klienta z marką, warto do produktów i usług dołączyć emocje. Pomyśl o własnych doświadczeniach jako klienta czy gościa restauracji, o chwilach, które wywołały u Ciebie efekt „wow” tak duży, że chciałeś się tym podzielić z innymi. Zapamiętujemy takie momenty właśnie dlatego, że wywołują emocje. A teraz zadaj sobie pytanie – ile to kosztowało?

Czytaj więcej
Aviko Innovative packaging

Poznaj innowacyjne opakowanie Aviko

Opublikowano 2020-10-10

W miarę jak rośnie liczba osób zamawiających jedzenie z dowozem, rosną też obawy prowadzących lokale gastronomiczne o to, czy będą w stanie zapewnić restauracyjną jakość daniom w dowozie. Nic tak nie psuje posiłku na wynos jak chłodna zawartość. Dotyczy to zwłaszcza frytek, które często docierają do klientów miękkie i mokre. Dobra wiadomość jest taka, że aż 83% osób zamawiałoby frytki częściej, gdyby mieli pewność, że dojadą ciepłe i chrupiące (Badanie konsumenckie Toluna Germany, sierpień 2017). Dlatego wprowadzamy przełomowe rozwiązanie – opakowanie stworzone przez Aviko, z otworami wentylacyjnymi.

Czytaj więcej
Coated fries

Jak wybrać frytki najlepsze do dostaw?

Opublikowano 2020-10-09

Segment jedzenia na dowóz dynamicznie się rozwija, a klienci oczekują, że dostarczone dania będą miały jakość porównywalną do tej w restauracji. Jeżeli chodzi o frytki, warto postawić na te w panierce, które sprawdzają się w warunkach dostawy i dłużej niż klasyczne utrzymują ciepło i chrupkość. Są stworzone do menu na dowóz/na wynos i dają Ci pewność, że dostarczysz gościom wysoką jakość.

Czytaj więcej
delivery-kick-off-news

Rozwiń z nami ofertę na dowóz

Opublikowano 2020-10-02

Wszyscy wiemy, jak ciężkie dla naszego sektora były ostatnie miesiące, a konsekwencje pandemii i jej ewentualnych kolejnych fal będą odczuwalne jeszcze długo. Jedno jest pewne: segment jedzenia na dowóz będzie nadal rosnąć.

Czytaj więcej
Trend zero waste w gastronomii

Trend "zero waste" w gastronomii

Opublikowano 2020-09-24

Statystyki dotyczące marnowania jedzenia są porażające. Według szacunków, blisko połowa Polaków wyrzuca żywność. Na jedną osobę przypada średnio ponad 200 kg zmarnowanego jedzenia w skali roku. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w gastronomii – przeciętna restauracja rocznie marnuje 70 ton żywności. Gospodarka odpadami nie jest naszą najmocniejszą stroną, choć trzeba przyznać, że w ostatnim czasie coś w tym temacie drgnęło. Filozofia zero waste nieśmiało wkracza do naszych domów oraz do gastronomii. To dobry znak, bo w obliczu problemu marnowania żywności na tak dużą skalę podjęcie jakichkolwiek kroków zapobiegawczych to najważniejsze zadanie, jakie stoi przed branżą restauracyjną.

Czytaj więcej
Share the fun przekąski

W sezonie letnim zdecydowaną przewagę mają te restauracje, które dysponują odpowiednio zaaranżowanym ogródkiem. Możliwość zaoferowania zjedzenia posiłku lub wypicia kawy na świeżym powietrzu to ogromny atut. Nie da się ukryć, że latem nawet te najbardziej dopracowane pod kątem wystroju lokale przegrywają ze stolikami wystawionymi na zewnątrz, a ogródki pękają w szwach. W tym sezonie można się spodziewać, że trend ten jeszcze bardziej się zintensyfikuje ze względu na restrykcje dotyczące m.in. dystansu między stolikami oraz obawy części klientów lokali gastronomicznych przed jedzeniem w zamkniętych pomieszczeniach w dużych skupiskach ludzi. Podpowiadamy, jakie korzyści niesie za sobą otwarcie przestrzeni restauracyjnej na zewnątrz oraz z jakimi formalnościami się wiąże. Jeśli jeszcze się wahasz, czy warto otworzyć w tym sezonie ogródek lub nie wiesz jak się za to zabrać – koniecznie przeczytaj nasz artykuł.

Czytaj więcej
jak uruchomić ofertę na dowóz Aviko

Food delivery, czyli dostawa jedzenia do domu czy miejsca pracy to zdecydowanie najszybciej rozwijający się w ostatnim czasie segment rynku restauracyjnego. Trend jedzenia na dowóz rośnie globalnie i jest napędzany zmianami w stylu życia: urbanizacją, dążeniem do maksymalnej wygody i digitalizacją. Dodatkowo, na przełomie ostatnich miesięcy jego rozwój stał się jeszcze bardziej dynamiczny w związku z pojawieniem się pandemii Covid-19. Dla wielu biznesów z branży gastronomicznej zmiana oferty lub jej rozszerzenie o możliwość zamawiania na wynos okazało się swoistym być albo nie być w tym specyficznym czasie. Nawet jeśli pandemia osłabnie czy też zupełnie się skończy, a gastronomia zostanie całkowicie odmrożona (co już w pewnym stopniu zaczęło się dziać), to nawyk zamawiania jedzenia na wynos z pewnością zostanie z nami na stałe, a dla wielu restauratorów może okazać się skutecznym sposobem, aby zwiększyć zyski ze sprzedaży. O tym, jakie modele food delivery są stosowane w gastronomii, w jaki sposób przemodelować restaurację lub bistro, aby uwzględniały opcję dowozu oraz jakie są prawne i urzędowe wymagania, które muszą zostać spełnione, napisaliśmy w poniższym tekście.

Czytaj więcej
jak promować restaurację w social media

Oferujesz jedzenie na wynos lub z dowozem? Nie wiesz natomiast, jak trafić do klienta w dobie kryzysu wywołanego pandemią wirusa? Social media to świetne narzędzie do budowania wizerunku, również w branży gastronomicznej! Kanały społecznościowe pomogą Ci wejść w dialog z potencjalnymi klientami oraz wypromować lokal. Zobacz, jakich narzędzi, dostępnych na Facebooku i Instagramie możesz używać, żeby darmowo rozreklamować swoją ofertę.

Czytaj więcej
delivery Super Crunch Fresh Aviko 2

W ostatnim czasie sektor delivery mocno ewoluował. Coraz więcej konsumentów korzysta z oferty gastronomicznej w formule dowozów, wykorzystując do zamawiania coraz to nowsze rozwiązania np. aplikacje mobilne, które wypierają tradycyjne formy takie jak telefon. Jakie trendy pojawiły się w ostatnim czasie w segmencie jedzenia na wynos? Jakie są prognozy na najbliższy czas? Czy przyszłość gastronomii leży w rękach food delivery? Na co należy zwrócić uwagę, realizując menu dowozowe w dobie narastającej epidemii koronawirusa? O tym w poniższym artykule.

Czytaj więcej
trendy2020

Trendy gastronomiczne w 2020

Opublikowano 2020-02-14

Bezmięsnie, odpowiedzialnie i zdrowo. Tak w dużym skrócie można określić trendy kulinarne, które przyniesie nam 2020 rok. Numerem jeden w dalszym ciągu pozostanie kuchnia roślinna. Bezmięsną dietę wspierać będzie filozofia zero waste, związana z większą świadomością i odpowiedzialnością w kontekście gotowania, jedzenia i produkcji odpadów. Te dwa trendy już w 2019 dosyć mocno namieszały w świecie gastronomii, możemy spodziewać się, że w 2020 roku jeszcze bardziej się rozpędzą, przynosząc wiele innowacyjnych zmian w gastronomii. To jednak nie wszystko, nowy rok będzie wiązał się z rosnącą popularnością diet bezlaktozowych i bezglutenowych, częstszym wykorzystywaniem produktów sezonowych oraz produktów ekologicznych. Coraz bardziej widoczne będzie również zwrócenie się ku spersonalizowanym potrzebom żywieniowym.

Czytaj więcej
Aviko Spinach Emmentaler Gratin Holl Garnalen Met Warme Bleekselderij Liggend

W okresie przedświątecznym coraz chętniej spędzamy czas poza domem w gronie rodziny i przyjaciół. Dla ambitnych i przedsiębiorczych restauratorów to idealny moment na zwiększenie przychodu.

Czytaj więcej
churros 2

Świąteczny nastrój w miastach coraz mocniej czuć za sprawą bożonarodzeniowych jarmarków, które z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością w Polsce. Na miejscu będzie można podziwiać świąteczne ozdoby, kupić oryginalne upominki, a także skosztować pysznych, rozgrzewających przysmaków.

Czytaj więcej
halloween bites 2

Nadchodzi Halloween – święto, które w ostatnich latach cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Ciężko jest określić, kto jest bardziej podekscytowany zbliżającą się “nocą strachów” – dzieci, które nie mogą się już doczekać zabawy w „cukierek albo psikus”, czy właściciele lokali gastronomicznych, którzy liczą na większy ruch i dodatkowe zyski?

Czytaj więcej
Wydrążone ziemniaki ze skórką 1

Coraz szybszy styl życia w miastach przełożył się na zmiany w naszych nawykach żywieniowych – tradycyjne posiłki coraz częściej zastępujemy małymi przekąskami, którymi można podzielić się z bliskimi. Obserwujemy również, że konsumpcja dań opartych o warzywa jest większa niż kiedykolwiek.

Czytaj więcej