HoReCa od kuchni

WYBIERZ STREFĘ x

Cafe

Nie wystarczy otworzyć restauracji, żeby generować zyski. Wielka pasja do gotowania to także za mało. Restauracja to biznes – należy go prowadzić efektywnie, rekrutować i szkolić pracowników oraz dostarczać gościom pozytywne doświadczenia na każdym etapie ich kontaktu z lokalem. Praca w branży gastronomicznej, bez względu na to, czy jest się kierownikiem, szefem kuchni czy kelnerem, polega na jak najlepszym obsługiwaniu gości. Pytanie, jak budować pozytywne doświadczenia gości i sprawiać, żeby wracali? Czy perfekcyjne menu ma tu kluczowe znaczenie?

Czytaj więcej
Chef

Sytuacja na rynku pracy w branży HoReCa, jeśli chodzi o liczbę chętnych do pracy, coraz bardziej się pogarsza. Nawet podnoszenie stawek już nie pomaga, ludzie nie decydują się na pracę w gastronomii. Problemu ze znalezieniem personelu, który nasila się od czasu lock down’u, nie zniwelował nawet sezon letni, przeciwnie, jest jeszcze gorzej. Brakuje wszystkich – pomocników kuchennych, kucharzy, kelnerów.

Czytaj więcej
Chef2

Trendy nie zawsze są wyrocznią, niektóre znikają tak szybko, jak się pojawiają. Natomiast te, które powstały podczas pandemii, z pewnością zostaną z nami na dłużej. Transformacja dla sektora HoReCa nie jest nowością, ta branża stale się zmienia dostosowując się do potrzeb konsumenta. Jednak rok 2020 był rokiem, w którym stare schematy straciły sens, a umiejętność zarządzania kryzysowego i szybkiego reagowania na zmiany nigdy nie była tak przydatna. W tym artykule przyjrzymy się tym trendom w gastronomii, które mogą zdecydowanie odmienić oblicze branży Horeca.

Czytaj więcej
Neon Beer

Od kilku lat obserwujemy, jak coraz więcej lokali gastronomicznych buduje swoją ofertę wokół własnej produkcji żywności i napojów. Jednym z powodów wzrostu popularności kraftowej produkcji jest rosnąca świadomość społeczeństwa w kwestii produktów naturalnych i ekologicznych. Piwa rzemieślnicze, bo o nich mowa w tym artykule, często cechują się niską zawartością kalorii i alkoholu, a jednocześnie mają wyrazisty smak. Ten trend podkręca fakt, że coraz bardziej cenimy produkty spersonalizowane, tworzone lokalnie od podstaw, unikalne. Taki element pomaga restauracji wyróżnić się na rynku, dodać kropkę nad ‘i’ w swojej ofercie.

Czytaj więcej
Aviko Supercrunch Skinny Skinon Fries Loaded Kimchi Fries 1 Liggend

Jak świętować Dzień Frytek?

Opublikowano 2021-07-13

Frytki to przekąska uwielbiana na całym świecie, a Dzień Frytek to oczywiście celebracja w Aviko. Chrupiące na zewnątrz i puszyste w środku, smakują doskonale nawet bez dodatków, wystarczy odrobina soli.

Czytaj więcej
Menu 1

Koniec z wykwintnymi opisami! Prosię na pierzynce z ziemniaczków jest passé. Teraz opis dania ma być jasnym, czytelnym i uczciwym komunikatem. Przez ponad rok trwania pandemii goście restauracji przyzwyczaili się do szybkiego zamawiania online. Gdy już wyszli z domu stęsknieni za normalnością, chcą etap wyboru dania maksymalnie skrócić, by swobodnie przejść do rozmów z przyjaciółmi. Na istotność pozbawionego zadęcia opisu menu w czasach postpandemicznych zwraca uwagę Aaron Allen, jeden z najczęściej cytowanych i najbardziej uznanych ekspertów branży na świecie. Na swoim blogu, na stronie aaronallen.com, radzi restauratorom, żeby przyjrzeli się, czy wszystkie pozycje menu są łatwe do wymówienia i czy goście, zamawiając je, będą się czuli komfortowo. Zaleca również sprawdzenie, jak nowe menu wpłynie na pakowanie, dostawę, samodzielne zamawianie, jazdę samochodem lub zamówienia online.

Czytaj więcej
Aviko Scoopers With 2 Dips 1 Liggend

Grip'n Dip - nowy produkt w asortymencie Aviko, który wniesie wiele korzyści do menu w Twojej restauracji. Specjalne frytki w kształcie litery U z wyjątkowo chrupiącą otoczką zapewniają wyjątkowe doznania kulinarne i są wprost stworzone do podawania z przeróżnymi sosami! Niezależnie od tego, czy zaserwujesz je na miejscu, czy z dostawą/na wynos, ten produkt zaprezentuje się doskonale.

Czytaj więcej
1 Street Food Sides

Segment street food jest coraz popularniejszy i przed pandemią rósł w tempie szybszym niż cały rynek fast food (9,1% w 2019 r.). Najczęściej kojarzony z food truckami, nie zamyka się jednak tylko w tej formie, bo „uliczne jedzenie” to także restauracyjne ogródki i stoiska z porcjami na wynos funkcjonujące samodzielnie lub jako dodatkowy element klasycznej restauracji. Obserwując dynamiczny rozwój street food’u, wzbogaciliśmy nasze portfolio o kilka nowych przekąsek inspirowanych smakami kuchni z różnych części świata.

Czytaj więcej
1 SUP

Redukcja tworzyw sztucznych wszędzie, gdzie to możliwe, jest częścią rosnącego trendu znanego jako Life After Plastic ("życie po plastiku"). Pierwszym celem dyrektywy plastikowej przyjętej w 2019 roku jest zapobieganie i ograniczanie wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko, w szczególności na środowisko wodne i na zdrowie ludzkie. Drugim celem jest promowanie przejścia na gospodarkę w obiegu zamkniętym dzięki innowacyjnym i zrównoważonym modelom biznesowym, produktom i materiałom. W tym artykule wyjaśnimy, co to oznacza dla branży gastronomicznej.

Czytaj więcej
Barra Restaurant Berlin Neukolln Chef Contemplation

Dobre praktyki na trudne czasy

Opublikowano 2021-05-17

Ostatnie 12 miesięcy można nazwać rokiem pandemii, rokiem niewiadomego, niepewności. Na pewno był to dla wszystkich rok próby, również dla restauracji, kawiarni, barów, które przez wiele miesięcy nie mogły funkcjonować zgodnie ze swoimi założeniami, a jedynie służąc swoim gościom w okrojonej formie. Jednak ten rok okazał się być też rokiem kreatywności, wznoszenia się ponad przeciwności losu i ograniczenia. Szukając sposobów na podejmowanie gości przy zamkniętych lokalach, jedynie z opcją na wynos i w dostawie, wielu restauratorów wraz z ich niezłomnymi zespołami wykazało się imponującą pomysłowością i zaradnością biznesową w sytuacji, której próżno szukać w jakimkolwiek podręczniku z zakresu zarządzania gastronomią. Oto niektóre z rozwiązań, z jakimi wyszli gastro-fighterzy.

Czytaj więcej
1 Food Trends

Wygląda na to, że wiele trendów jedzeniowych, które obserwowaliśmy w 2020 roku, zostanie z nami na dłużej. Nadal odczuwamy wpływ COVID-19, większość konsumentów pracuje teraz w domach - wykonując pracę zdalną, oprócz tego ogólnie więcej czasu spędzamy w zamknięciu. To powoduje, że zmiany w podejściu do jedzenia, które wywołała lub przyspieszyła pandemia, wciąż są widoczne i raczej będą się umacniać niż zanikać. Oto kilka najważniejszych trendów.

Czytaj więcej
Snacks 1

Dążenie konsumentów do maksymalnej wygody i szybkości napędza rozwój segmentu jedzenia na wynos i dowóz oraz nurtu grab-and-go – niewielkich przekąsek do zjedzenia „w biegu”. Kierunek dla gastronomii wydaje się więc oczywisty – więcej przekąsek, mniej dużych posiłków. Pokolenie millenialsów i jego potrzeba otrzymywania wszystkiego szybko zmusza restauratorów do przyspieszenia, jeśli chodzi o zaspokajanie ochoty na przekąski o różnych porach dnia.

Czytaj więcej
4 Cafe Bar

Sytuacja w czasie pandemii jest bardzo dynamiczna, dlatego ważne jest żeby być przygotowanym na zmiany. Aby pomóc Ci przenieść restaurację do następnej fazy, wybraliśmy pięć najważniejszych wskazówek, jak pozostać w biznesie na dłużej i przygotować się na ponowne otwarcie po poluzowaniu obostrzeń i zniesieniu lockdown’u.

Czytaj więcej
Friends

Z artykułu dowiesz się, jakie są najważniejsze trendy w pokoleniu Z, które możesz wykorzystać, żeby przyciągnąć młodszych gości do Twojej restauracji. Mające kontakt z cyfrowym światem niemal od urodzenia, pokolenie Z dorastało online i to, obok wielu innych czynników, wpłynęło na to, jak teraz żyje oraz na to, co i jak teraz je. I choć trudno jest wyciągać zbyt wiele wniosków na podstawie porównywania grup wiekowych, ponieważ nasze poglądy i podejście zmieniają się w miarę, jak dorastamy, wybraliśmy kilka kluczowych trendów, które ewoluowały wśród konsumentów w ostatnich latach. Kim są osoby z pokolenia Z? W dużym skrócie – to osoby urodzone w latach 1997-2012, obecnie w wieku 9-24 lat, pokolenie następne po millenialsach (1981-1996).

Czytaj więcej