Aktualności

  • vegan 1
  • vegan 2
  • Weganskie guacamole w polowkach ziemniaka

Fast food poszerza ofertę o dania wegańskie i wegetariańskie!

Opublikowano 04/09/2019

Wraz z popularnością diet bazujących na składnikach roślinnych, wzrasta zapotrzebowanie na produkty wegańskie i wegetariańskie. Według Fitt Insider do końca 2020 rynek wegański i wegetariański osiągnie wartość 5 miliardów dolarów. W Europie pojawiają się restauracje oferujące bogaty wybór dań bezmięsnych i wygląda na to, że trend zagościł u nas na dobre. Dla właścicieli lokali gastronomicznych to szansa na zbudowanie jeszcze mocniejszych relacji z gośćmi. Biorąc pod uwagę fakt, iż 70 % światowej populacji eliminuje lub ogranicza dania mięsne ze swojej diety, kluczowym dla restauratorów wydaje się dodanie opcji bezmięsnych do menu.

Zachodzące zmiany obserwujemy głównie za sprawą młodego pokolenia. Na ich decyzje zakupowe wpływają takie czynniki jak pochodzenie produktu, dobrostan zwierząt, wpływ na środowisko, jakość, czy oryginalność.

Dlatego też, pomimo wysokiego popytu nie wystarczy jedynie dodać "coś" wegetariańskiego lub wegańskiego do menu, by cieszyć się dodatkowym przypływem finansów. Oryginalność menu to klucz do sukcesu. Wbrew powszechnemu przekonaniu, kuchnia wegańska, czy wegetariańska nie musi być pełna wyrzeczeń, a dania bez smaku - nie zawsze jest to pasta z awokado czy smoothie z selera. Fleksitarianie często sięgają po dania, które zaspokajają potrzebę delektowania się smakiem, ale jednocześnie wpisują się w "dietetyczny reżim". Pierwsze próby dodawania wegańskich i wegetariańskich opcji widać również w sieciach fast food. Wciąż jest jednak wiele miejsca na ulepszenia. Nie czekaj i skomponuj Wegański talerz dla dwojga lub Wegańskie tacos z pikantnymi przekąskami kukurydzianymi i meksykańską salsą.

Od teraz możesz także w prosty i szybki sposób wyszukać produkty, używając filtra DLA WEGAN/DLA WEGETARIAN w aplikacji AvikoPRO.

Skontaktuj się z naszym doradcą gastronomicznym, aby uzyskać więcej informacji.